موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

تلاوت قرآن باعث می‌شود بیماری‌های ذهن و روح از بین بروند و انسان از درد و رنج رهایی یابد. بنابراین خوب است تلاوت قرآن و انس با آن را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم. اثرات و برکات تلاوت قرآن به حدی است که در احادیث نیز از آن یاد شده است. برای مثال امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: «قرآن پیمان خداوند با انسان‌هاست. بنابراین سزاوار است مسلمانان به عهد و پیمان خویش آگاه باشند و به آن عمل کنند؛ برای وفاداری به این پیمان مسلمانان می‌توانند به صورت روزانه قرآن را تلاوت کنند.»

از طرف دیگر سخنی از پیامبر وجود دارد که اهمیت قرآن را روشن‌تر بیان می‌کند؛ ایشان می‌فرمایند: «قرآن از همه چیز خدا والاتر است؛ برتری قرآن بر سایر سخنان مانند برتری خداوند است بر بندگان» به بیان ساده‌تر می‌توان گفت که قرآن رستگاری انسان‌ها را در دو جهان تضمین می‌کند و مانند چراغی فروزان انسان‌ها را از جهل و نادانی به سوی روشنایی و دانایی هدایت می‌کند. بنابر سخن امام باقر علیه السلام که می‌فرمایند: «قرآن مانند ماه و خورشید صحنه زندگی انسان‌ها را روشن می‌کند و شفای زندگی آن‌ها می‌شود.» قرآن چکیده جهان هستی است. همراه ما باشید تا بیشتر با اثرات و ثمرات انس با قرآن آشنا شویم. همچنین شما می‌توانید با استفاده از کلاس‌های آنلاین موسسه علیین مهارت تلاوت و حفظ قرآن را در خود تقویت کنید.

تلاوت کردن قرآن چه اثری در زندگی دارد؟

مشخصل که تلاوت قرآن به‌طور مستمر منجر به انس با قرآن و مرور آیات می‌شود. این مهم آثار و برکات بسیاری در زندگی ما دارد که در ادامه به هشت تا از آنها اشاره می‌کنیم.

۱.    قرآن کریم منبع بزرگ هدایت انسان‌ها

یکی از اثرات و ثمرات تلاوت روزانه قرآن پیدا کردن مسیر درست زندگی است. قرآن انسان‌ها را از تاریکی به روشنایی و از جهل به خرد هدایت می‌کند. برای قرآن مهم نیست چه کسی به سراغش می‌آید. این کتاب آسمانی راهنمای همه انسان‌ها از هر قشر و طایفه‌ای است. قرآن کتابی است برای هدایت همه انسان‌ها.

۲.    به درک هدف زندگی کمک می کند

عمر محدود و امکانات کم از مواردی هستند که باعث می­شوند انسان‌ها نتوانند بر تمام ابعاد زندگی اشراف پیدا کنند. یکی از این موارد درک هدف زندگی است. قرآن با داشتن مفاهیم عمیق و زبان‌گیرا و فصیح، چنان مسائل مهم زندگی را بیان می‌کند که شما دارای بینشی عمیق و دقیق می‌شوید. بینشی که می‌توانید به واسطه آن راجع‌به موضوعات مهمی چون منشأ وجود عالم و پیدایش انسان بیندیشید و این بینش حاصل نمی‌شود مگر با مأنوس شدن با قرآن.

تلاوت قرآن چه تاثیری در زندگی دارد؟۳.    به شناخت اسلام کمک می‌کند

ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی