موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

قرآن مسیر هدایت بشریت به کمال است و زندگی ما را با نورالهی پیوند می‌زند. رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره انس با قرآن می‌فرمایند: “در این فضای آلوده و دهشتناک شایسته است که در مسیر بیکران معنویت قرآن کریم قدم بگذاریم تا از پلیدی‌ها و پستی‌های دنیا در امان بمانیم و این مهم جز با انس مداوم با کلام الله میسر نمی‌شود.” بنابراین رهبران جامعه که وظیفه هدایت مردم و اجتماع به راه درست را دارند، هرچه بیش‌تر با قرآن مانوس باشند بهتر می‌توانند جامعه را به سرمنزل مقصود نزدیک کنند.

از طرف دیگر مردم نیز در این مسیر نقش پررنگی دارد و آشنایی آن‌ها با اهداف عالی قرآنی می‌تواند مسیر رشد جامعه را هموارتر کند. این‌ها بخشی از سخنان آیت الله خامنه‌ای راجع‌به اهمیت انس با قرآن هستند. اما ایشان آشنایی سطحی با قرآن را کافی نمی‌دانند و معتقدند افراد باید در این مسیر بیش‌تر پیش‌ بروند تا زودتر در مسیر رشد قرار بگیرند. بیش‌ترین تاکید رهبر انقلاب بر حفظ قرآن است. بنابراین قصد داریم در این مطلب نظر رهبر راجع به حفظ قرآن را بررسی کنیم.

تلاوت، مقدمه حفظ قرآن

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه­‌ای در نشست‌های زیادی در رابطه با اهمیت انس با قرآن صحبت کردند. از نظر ایشان خواندن و نگاه کردن به آیات قرآن زنگار را از دل می‌زداید و انسان با تلاوت هر آیه قدمی در راه معنویت می‌گذارد. بنابراین تلاوت آیات زمینه‌ساز انس با قرآن است.

آیت‌الله خامنه‌ای معتقد هستند اگر تلاوت قرآن زیبا باشد، در اعماق وجود انسان نفوذ می‌کند. قاری باید با صدایی خوش و نوایی آهنگین آیات را قرائت کند و فقط به دید روخوانی به تلاوت آیات نگاه نکند. قاری باید آیات را طوری تلاوت کند که انگار آیات کریمه  قرآن در حال نازل شدن بر قلب مخاطب هستند. قاری باید آهنگ‌ها را با مضامین منطبق کند و از نوا برای برجسته کردن معنا و مضمون هر آیه کمک بگیرد.

آیت‌الله خامنه‌ای می‌فرمایند تلاوت صحیح قرآن اولین قدم متعلم برای رسیدن به مقام والای حافظ است. زیرا روخوانی مداوم سبب ثبت آیات در ذهن و قلب قرآن آموز می‌شود و او پس از مدتی می‌تواند آیات را به خوبی به خاطر بیاورد.

نظر رهبر راجع به حفظ قرآن چیست؟تهذیب، دومین راه انس با قرآن و حفظ ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی