موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

۴ راهکار برای تسریع آموزش قرآن به کودکان

جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۲ ب.ظ

قرآن کریم کامل‌ترین کتاب آسمانی و راهنمای دقیقی برای زندگی بشریت است. بنابراین آشنایی و مأنوس شدن با آن نه تنها فضیلت بسیاری دارد، بلکه کمک می‌کند افراد در مسیر درست زندگی قرار بگیرند. یکی از مهم‌ترین وظایفی که والدین مسلمان در قبال کودک خود بر عهده دارند، آموزش کلام الله به آن‌هاست.  تا به‌این‌ترتیب آینده آنان در سایه تعالیم قرآنی رقم بخورد.

البته آموزش قرآن به کودکان زمانی موثر واقع می‌شود که به شیوه درست و با هدف ایجاد دلبستگی به کلام الله باشد. تا آیات نه تنها در ذهن، بلکه در قلب کودک نیز ثبت شود. در ادامه ۴ راهکار مناسب برای آموزش راحت‌تر و سریع‌تر قرآن به کودکان معرفی می‌شوند. بنابراین اگر کودک خردسالی دارید و دوست دارید او را با قرآن مأنوس کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با این مطلب همراه باشید.

راهکارهایی برای آموزش قرآن به کودکان

مهم‌ترین میراثی که هر پدر و مادر مسلمانی می‌توانند برای کودک خود بر جای بگذارند، هدایت کودک به راه درست و پیوند دادن او با قرآن کریم است. این پیوند به کودک کمک می‌کند تا در مسیر درست حرکت کرده و زندگی خود را برمبنای رضایت خدا پایه‌ریزی کند. برای شکل دهی پیوندی عمیق میان کودک و کلام الله بهتر است چهار راهکاری که در ادامه معرفی می‌شوند را به‌کار بگیرید.

۱. متناسب با توان کودک برنامه ریزی کنید

برای این‌که مسیر یادگیری قرآن برای کودکان جذاب و لذت بخش باشد و همچنین مقابل روح سرکش، جستجوگر و پرانرژی آن‌ها قرار نگیرد، بهتر است متناسب با توان و روحیه کودک خود برنامه آموزشی او را طرح ریزی کنید. مطمئن باشید با داشتن برنامه‌ای مشخص و هدفمند کودک در مسیر یادگیری قرآن ثابت قدم باقی می‌ماند. نکته مهم در این مسیر، صبوری و استقامت شماست. صبر و سعه صدر را اولویت کار خود قرار دهید و قدم به قدم با کودک پیش بروید. فرقی ندارد فرزندتان روزی یک آیه یاد بگیرد یا ۱۰ آیه. تنها چیزی که اهمیت دارد تلاش برای حفظ استمرار و خارج نشدن از مسیر است.

۲. با داستان‌های قرآنی شروع کنید

یکی از بهترین راهکارهای آموزش قرآن به کودکان، آشنا کردن آنها با قصه‌های قرآنی است. تا به‌این‌ترتیب به یادگیری کلام الله علاقه‌مند شوند. قرآن کریم مملو از داستان‌های جذاب و شگفت انگیز است. داستان‌هایی که از نظر کودکان هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند و به کنجکاوی آن‌ها پاسخ می‌دهند، مانند داستان حضرت یونس در شکم نهنگ یا داستان حضرت موسی.

شما می‌توانید ابتدا معنای سوره‌ها را داستان گونه برای کودک نقل کنید و پس از این‌که فرزندتان مفهوم سوره را درک کرد، آیات را کم­‌کم به او آموزش دهید. همچنین می‌توانید از سوره‌های کوچک شروع کنید. کوتاه‌تر بودن آیات و سوره‌ها باعث می‌شوند که کودک زودتر به نتیجه برسد و از مسیر خسته نشود.

نکاتی برای آموزش قرآن به کودکان۳. علاقه به یادگیری قرآن را در کودکان خود افزایش دهید

ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی