موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

مهم‌ترین هدف از حفظ قرآن، انس گرفتن با کلام الله و پروردگار است. حافظان قرآن می‌تواند با تسلط به قرآن از مفاهیم عمیق و گسترده آن در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره بگیرند و در زندگی خود به ویژه در شرایط سخت و دهشتناک، به کلام خداوند تمسک یابد. این امر زمانی میسر می‌شود که حافظان فقط الفاظ قرآن را حفظ نکرده باشند و بر معنا و مفاهیم آن نیز اشراف کافی داشته باشد.

حافظ قرآن با تمرین و تکرار مداوم آیات به عمق معانی و مفاهیم آن‌ها پی می‌برد و دیگر فاصله‌ای بین خودش و قرآن باقی نمی‌گذارد. در این مطلب از سایت علیین قصد داریم هدف از حفظ قرآن و جایگاه حافظان از منظر قرآن را بررسی کنیم. اگر شما هم به دنبال درک مهمترین هدف از حفظ کلام خداوند هستید تا انتها با این مطلب همراه باشید.

هدف از حفظ قرآن چیست؟

خداوند با هدف هدایت بشریت آیات قرآن را از طریق فرشته وحی به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نازل کرده است و ایشان نیز این آیات مبارک را برای دیگران بازگو کرد‌ه‌اند. بنابراین حفظ کلام خداوند در ذهن اهمیت فراوانی دارد. زیرا بدین وسیله مسلمانان برای همیشه آیات را در قلب و ذهن خود دارند و همیشه می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.

امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: «بر مردم لازم است که قرآن را قرائت کنند. قرائت قرآن بر دو نوع است؛ یکی روخوانی قرآن که انسان متن را می‌خواند و دیگری قرائت از روی ذهن است. یعنی انسان آنچه که در ذهنش ثبت شده را مرور می‌کند.» فردی که حافظ قرآن است می‌تواند بهتر مفاهیم آیات را درک کند و با کلام خدا مأنوس شود به همین علت به کار بردن آن‌ها در زندگی روزمره و تمسک جستن به آیات نیز آسان‌تر می‌شود.

هدف از حفظ کردن قرآنحفظ قرآن و اشراف پیدا کردن بر معانی و مفاهیم آن آنقدر ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی