موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

آموزش حفظ تصویری قرآن کریم

حفظ قرآن در منزل در سال‌های دور یکی از آرزوی های افراد بود حفظ قرآن به جهت داشتن آثار و فواید بسیار علاقه‌مندان زیادی دارد امروزه خوشبختانه باوجود کلاس‌های مجازی و فضای اینترنت و البته کتاب‌های آموزشی فراوانی که در این زمینه به چاپ رسیده است بسیاری از افرا توانسته‌اند با انتخاب یک روش مناسب حفظ ، قرآن را در محل زندگی خود حفظ کنند.

  • حفظ سه بعدی قرآن کریم / تصویری

  • روش‌های ویژه تقویت تمرکز

  • مهارت‌های شایان ارتقاء نقشه یابی آیات در ذهن

  • مهارت‌های حرفه‌‌ای شناخت و تقویت حافظه

 

آنچه در این مطلب خواهید آموخت  نمایش سرفصل‌ها 

۶ نکته مهم قبل از حفظ قرآن

اهمیت و ارزش‌های حفظ قرآن بر هیچ‌کس پوشیده نیست چنانکه در روایات متعددی از حفظ قرآن یادشده است ، بسیاری از علاقه‌مندان قرآن ترجیح می‌دهند که به‌تنهایی و در خانه قرآن را حفظ کنند برای انجام این کار قبل از هر چیزی بهتر از چند مورد از نکات عمومی حفظ قرآن را بدانیم:

  1. نیت و یاری از خداوند و روبه‌قبله بودن:  اولین و مهم‌ترین کار که باید همان ابتدای کار انجام شود نیت است و بهترین کار آن است که نیت را رضایت خدا قرار دهیم ، همان‌طور که قرآن می‌فرماید به خدا پناه ببرید و شیطان را برانید و روبه‌قبله شروع به حفظ و خواندن قرآن کنید.
  2. پاکیزگی و زمان و مکان مناسب: در دین اسلام سفارشات بسیاری به پاکیزگی شخصی و محیط شده است که در حفظ قرآن نیز این امر مهم است علاوه بر آن مکان حفظ باید هموار و در آرامش و سکوت باشد و شخص حافظ باید زمانی مناسب که در آن تمرکز کافی را دارد برای حفظ قرآن انتخاب کند.
  3. انتخاب روش مناسب حفظ : اینکه از همان ابتدای مسیر یک روش برای خود انتخاب کنید باعث نظم و عدم سردرگمی خواهد شد نبود روش درست باعث می‌شود بعد از حفظ چند سوره به مشکلاتی برخورد کنید روش‌های زیادی برای حفظ وجود دارد صوتی ، تصویری و … که تجربه ثابت کرده است روش حفظ تصویری قرآن باعث ماندگاری بسیار طولانی در حافظه خواهد شد.
  4. ترتیل و درست‌خوانی : همان‌طور که خداوند فرموده است باید قرآن با ترتیل خوانده شود ، امام رضا (ع) دراین‌باره روایتی دارند که به ترتیل در قرآن این‌طور اشاره می‌کنند : صحیح خوانی قرآن ، دقت در آیات ، متذکر شدن ، همت در پایان دادن آیات نباشد ، خاشع و امیدوار بودن به خدا
  5. اندیشه و خشوع : اینکه بخواهیم فقط آیات را حفظ کنیم و به‌راحتی از آن بگذریم فایده‌ای ندارد باید در هر آیه اندیشه و تفکر کنیم و نکته مهم این است که باید ادب را در مقابل قرآن به‌جای آوریم.
  6. تداوم و انگیزه: داشتن انگیزه و اراده کافی از موارد مهم در هر کاری می‌باشد اینکه کاری از روی اجبار انجام شود به سرانجام نخواهد رسید.

حفظ قرآن

ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی