موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

آموزش حفظ تصویری قرآن کریم

 

اولین و مهم‌ترین قدم در حفظ قرآن انتخاب یک روش اصولی برای گرفتن بهترین نتیجه در این مسیر می‌باشد. ورود به عرصه حفظ قرآن بدون داشتن روش قطعاً با شکست روبه‌رو خواهد بود. تجربه ثابت کرده است آنچه را که می‌بینیم بیش ازآنچه می‌شنویم در ذهن ما ماندگاری دارد. روش حفظ قرآن به شیوه تصویری بر همین اصل بناشده و فرد حافظ با استفاده از این روش، حفظی آسان مانا و البته کاربردی را تجربه خواهد کرد. حفظ تصویری مناسب‌ترین روش برای عموم افراد است. در ادامه درباره این روش و مزایا آن بیشتر می‌خوانیم.

  • حفظ سه بعدی قرآن کریم / تصویری

  • روش‌های ویژه تقویت تمرکز

  • مهارت‌های شایان ارتقاء نقشه یابی آیات در ذهن

  • مهارت‌های حرفه‌‌ای شناخت و تقویت حافظه

برای دیدن ویدئو معرفی از وبسایت اصلی کلیک کنید

 

آنچه در این مطلب خواهید آموخت  نمایش سرفصل‌ها 

راه‌حل انتخاب بهترین روش برای حفظ قرآن

در دین ما اسلام توصیه‌های بسیاری به حفظ قرآن و آثار معنوی آن در زندگی شده است به همین جهت از همان ابتدای اسلام اشخاص بزرگ و عالمان بسیاری را می‌شناسیم که حافظان قرآن بوده‌اند.

برخی افراد باوجود علاقه بسیاری که به حفظ قرآن دارند اما تصور می‌کنند که حافظه آن‌ها توانایی حفظ این حجم از آیات را ندارد و این احساس ضعف موجب ناامیدی و شکست آن‌ها در حفظ قرآن می‌شود. اما دلیل اصلی چیز دیگری است. متأسفانه در طی سال‌ها افراد مختلفی با ارائه روش‌های غیراصولی حفظ قرآن، باعث ایجاد ناامیدی و احساس ضعف در شاگردان خود و دل‌زدگی آن‌ها از مسیر حفظ‌شده‌اند. باور ما این است که ۹۰ درصد افراد استعداد و توانایی حفظ قرآن را دارند اما شرط اصلی موفقیت انتخاب یک روش درست و استفاده از تجربیات اساتید موفق این حوزه است.

اما سؤالی که ایجاد می‌شود این است که چگونه و از کجا تشخیص دهیم چه روشی بهترین روش حفظ قرآن است؟

برای پاسخ به این سؤال خوب است که در ابتدا بدانیم ذهن انسان تصاویر را بیش از صداها به خاطر می‌سپارد و مدت ماندگار تصاویر در مغز ما بسیار طولانی‌تر از صداها می‌باشد. برای مثال: کمتر کسی اسامی تمامی دوستان دوران کودکی خود را به خاطر دارد این در حالی است که چهره آن‌ها به‌روشنی در ذهن او هنوز ماندگار است. این مثال ساده به‌راحتی می‌تواند قدرت حک تصاویر در مغز انسان را روشن سازد. حال باوجوداین اتفاق قطعاً بهترین روش در حفظ قرآن روش حک تصاویر آیات در ذهن است. روش حفظ تصویری قرآن دقیقاً بر همین مبنا تشکیل‌شده و حافظان در این روش ماندگاری آیات در ذهن را به‌خوبی تجربه می‌کنند.

روش های حفظ قرآن

ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی