موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

نوجوانی دوره‌ای حساس و مهم در زندگی هر فردی است. دوره گذر از دوران کودکی و رسیدن به دوران جوانی؛ دوره‌‌ای که همه چیز از احساسات گرفته تا امیال، عواطف و اعتقادات رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرد. به همین علت گاها والدین این دوره را پرچالش می‌دانند. نوجوانان اغلب افرادی بسیار باهوش و پرانرژی هستند اما نمی‌توانند روی چند چیز تمرکز کنند و دائما در لحظه زندگی می‌کنند. احساسات متلاطم و عدم وجود ثبات شخصیتی باعث می‌شود خیلی سریع بی‌تاب و عصبانی شوند اما اگر با این گروه مدارا و آن‌ها را به مسیر درست هدایت کنید، در آینده تبدیل به جوانانی مفید و کارا می‌شوند. نوجوانی می‌تواند بهترین سن برای تثبیت عادات نیک و پسندیده باشد. یکی از این کارهای نیک که در صورت استمرار به عادتی نیک تبدیل می‌شود، تلاوت روزانه قرآن است.

دوره‌ نوجوانی دوره‌ای پر استرس و بی ثبات است که با توسل جستن به قرآن می‌توان این احساسات منفی را به عواطفی مثبت و مثمر ثمر تبدیل کرد. اگر شما یک والد دغدغه‌مند هستید، این مطلب را از دست ندهید. زیرا در ادامه با روش‌هایی آسان اما موثر برای ترغیب نوجوانان به تلاوت قرآن آشنا می‎‌شویم. بهترین فرصت برای اقدام به این عمل پسندید ماه رمضان است. با پیش گرفتن این روش‌ها و استمرار در تلاوت قرآن، در انتهای این ماه مبارک فرزند شما یک عادت پسندیده به دست آورده که موجب رشد و تعالی‌ او می‌شود.

۵ راهکار برای عادت دادن نوجوانان به تلاوت قرآن

راهکارهایی را که در ادامه پیرامون آنها صحبت می‌کنیم در تمام ایام سال قابل استفاده هستند. اما از آنجا که در ماه مبارک رمضان اغلب ما مشغول تلاوت قرآن هستیم، نوجوانان نیز راحت‌تر به این مهم ترغیب می‌شوند. نوجوانان اغلب ترجیح می‌دهند خود را به‌روز نشان داده و همگام با جامعه پیش بروند. بنابراین ماه مبارک رمضان که توجه به معنویات بیشتر می‌شود بهترین فرصت برای عادت دادن نوجوانان به روخوانی قرآن کریم است.

عادت کردن نوجوانان به روخوانی قرآن۱. دوست صمیمی یا والد سخت‌گیر؟

اگر می‌خواهید رابطه‌ای سالم و محبت آمیز با نوجوان خود داشته باشید و ضمن آن مفاهیم مهمی مانند تلاوت قرآن، دین داری و… را به او آموزش دهید، باید کمی از نقش والد فاصله بگیرید و مشابه دوستی ظاهر شوید که او به آن علاقه دارد. شما باید سعی کنید در آرامش کامل با نوجوان همراه شوید و رفتارهای نیک را در خود بروز دهید تا او بتواند به شما اعتماد و از رفتارهایتان پیروی کند.

ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی