موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

در دین اسلام و در میان مسلمانان حفظ قرآن کاری ارزشمند و پرفضیلت است که از ابتدای تاریخ اسلام میان مسلمانان رایج بوده و خیر و برکات زیادی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از مهمترین عللی که برای حفظ قرآن برشمرد جلوگیری از تحریف و تغییر آن بوده است. از ابتدای تاریخ اسلام مسلمانان و یاران پیامبر با حفظ کردن دقیق آیات قرآن توانستند از آن حراست و حفاظت کنند.

حفظ قرآن به لحاظ فردی در جایابی موضوعات، مسائل قرآنی، مطالب دینی و انس با قرآن، فهم و تفسیر بهتر آیات کاربرد دارد. اما این کار پرفضیلت آنقدرها هم آسان نیست و خیلی‌ها در میانه از راه ناامید می‌شوند. برای حفظ قرآن روش‌های مختلفی وجود دارد که همه آن‌ها نمی‌توانند شما را به مقصود برسانند. یکی از بهترین روش‌های حفظ قرآن، حفظ تصویری آن است که در ادامه بیش‌تر راجع‌به آن صحبت خواهد شد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت  نمایش سرفصل‌ها 

بهترین روش‌های حفظ قرآن کریم

همانطور که گفتیم برای حفظ قرآن شیوه‌های متعددی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها در جایگاه خود دارای ویژگی‌های منفی و مثبتی هستند و هرکس می‌تواند متناسب با ذوق، استعداد، شرایط شخصی و تجربه عملی خیش یکی از این روش‌ها را انتخاب کند. در ادامه تعدادی از روش‌های رایج حفظ قرآن و بهترین و ماندگارترین روش آن معرفی می‌شوند.

حفظ تصویری قرآنحفظ تصویری قرآن؛ ماندگارترین روش حفظ قرآن

یکی از بهترین، اصولی ترین و ماندگارترین روش‌های حفظ قرآن حفظ تصویری آن است. حفظ تصویری قرآن بر اساس ثبت تصاویر آیات در ذهن پیش می‌رود. به بیان دیگر در این روش شما به گونه‌ای آیات را به ذهن می‌سپارید که به محض اینکه از شما خواسته شود آیه‌ای را تلاوت کنید، تصویر آیات در ذهن شما نقش می‌بندد. این روش مانند یک بازی، شیرین و گیراست. به‌طوری که حافظان پس از طی کردن هر سطح مشتاق ورود به سطح بعدی هستند. روش حفظ تصویری قرآن با کار کردن بر روی حافظه تمرکز داشته و در این روش حافظه به شدت تقویت می‌شود. برای حفظ کردن قرآن با این روش نیاز به گذراندن سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته دارید که با گذراندن این سه سطح می‌توانید به راحتی آیات را از حفظ تلاوت کنید.

در این روش برای تقویت و تثبیت بیش‌تر آنچه که در ذهن ثبت و ضبط شده، از دو مهارت حافظه صوتی و حافظه ادراکی استفاده می‌شود. به این ترتیب که شما ابتدا موسیقی قرآن که در ذات آیات وجود دارد را می‌شناسید و آن را حفظ می‌کنید. سپس به یادگیری معنا و مفهوم آن آیه می‌پردازید. با استفاده از حافظه ادراکی مفاهیم در ذهن ثبت می‌شوند و در ترکیب با حافظه صوتی، شما می‌توانید آیات را به صورت تصویری حفظ کنید.

ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی