موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

در آیه ۳۳ و ۳۴ سوره احزاب آمده است که «حکمت و آیات الهی را که خانه‌های شما تلاوت می‌شوند را به خاطر بسپارید. بدانید که همانا خداوند مهربان از همه آگاه است» در آیه مذکور اهمیت و ارزش حفظ قرآن برای مسلمانان شرح داده شده است. در صدر اسلام حفظ کردن قرآن آنقدر اهمیت داشت که آموختن حتی یک سوره می‌توانست مهریه یک زن مسلمان باشد و حافظان و قاریان مسلمان جایگاهی ویژه نزد پیامبر داشتند. از این‌رو سنت به حافظه سپردن قرآن تا کنون حفظ شد و به نسل امروز رسیده است تا چراغ زندگی مسلمانان باشد.

امروزه حفظ کردن قرآن از کارهایی پرفضیلت به حساب می‌آید. زیرا نه تنها خیر اخروی نصیب حافظان کلام الله می‌شود، بلکه خیر دنیوی نیز می‌شود. در این رابطه می‌توان به احادیث پیامبر مراجعه کرد که برخی از آنها در مطلب اهمیت حفظ قرآن در احادیث پیامبر آورده شده است.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت  نمایش سرفصل‌ها 

قوانین طلایی حفظ قرآن

برای این که بتوانید حافظ قرآن شوید باید مسیری سخت و طولانی را طی کنید که نیاز به تلاشی مستمر دارد. البته چند قانون طلایی حفظ قرآن وجود دارد که به شما در فراگیری مستمر آیات الهی کمک می‌کند. اکنون که قصد دارید قدم در این راه پر برکت بگذارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با این قوانین طلایی آشنا شویم.

۱. حفظ قرآن برای رضای خدا، همراه با خلوص قلب

اولین و مهم‌ترین کار برای شروع حفظ قرآن، داشتن اخلاص با هدف جلب رضایت خداوند است. هدف شما از حفظ کردن قرآن باید در جهت معنویات و دوری از موضوعات مادی باشد. به همین دلیل است که خداوند در سوره رمز آیات یک و ۲ می‌فرمایند: “قرآن کتابی از طرف خداوند بزرگ است. کتابی آسمانی است که آن را به راستی و درستی بر تو نازل کردیم؛ پس خداوند را در حالی که دین خود را برای او پاک می‌داری ستایش کن.” داشتن خلوص قلب برای حافظان قرآن امری بسیار مهم است. مطمئن باشید کسانی که در این راه قدم می‌گذارند در این دنیا پاداش خود را می‌گیرند و تلاش آنان بی‌جواب نمی‌ماند.

قانون های طلایی برای حفظ کردن قرآن۲. دقت در بیان درست کلمات

زبان قرآن زبانی بسیار خاص و پر رمزوراز است. بنابراین برای این‌که شما به یک حافظ خوب و حرفه‌ای تبدیل شوید، از همان ابتدای کار باید سعی کنید تلاوت و قرائت قرآن را به درستی انجام دهید و کلمات آن را صحیح تلفظ نماید. برای تقویت روخوانی قرآن، شما می‌توانید به صدای قاریان با تجربه گوش فرادهید یا زیر نظر مربیانی که نسبت به زبان عرب و زبان قرآن مهارت و شناخت کافی دارند آموزش ببینید.

ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی