موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه فرهنگی قرآن و عترت علیین ایرانیان

موسسه قرآنی علیین

موسسه قرآنی علیین با شماره ثبت: 3631

و با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در ضمینه های روخوانی، روانخوانی، تندخوانی، تفسیر، ترتیل، گفتمان قرآنی حفظ قرآن کریم و.... فعالیت دارد.

آدرس: استان البرز - کرج - آزادگان - برج یادمان - طبقه سوم - واحد 1-2-3

وبسایت اصلی:

www.Eliyeen.com

تلفن تماس: 02691300001

بایگانی

قرآن معجزه‌ای است که با هدف هدایت بشر به سر منزل مقصود، بر پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت محمد صلی الله علیه و آله نازل شده است. این کتاب آسمانی شامل آیاتی است که از همان ابتدا موجب هدایت و سعادت انسان‌ها شد. گواه این مدعا می‌تواند زندگی فلاکت بار و جاهلی اعراب قبل از اسلام باشد. دگرگونی که قرآن در زندگی آن‌ها به وجود آورد و زندگی آن‌ها را اصلاح کرد، انکارناپذیر است. آن مردم جاه طلب و گمراه به انسان‌هایی با اهداف عالی تبدیل شدند که زندگی‌شان در جهت کسب رضای خداوند شکل گرفت. قرآن چطور می‌توانست چنین تحول بزرگی ایجاد کند؟ در ادامه قصد داریم کمی بیش‌تر راجع‌به اعجاز و تاثیر قرآن بر زندگی انسان‌ها صحبت کنیم.

ارتباط با معبود

یکی از مهم‌ترین ثمرات انس با قرآن، ارتباط با الله است. قرآن در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها تاثیر می‌گذارد و اثر آن را می‌توان در جنبه‌های مختلف فردی و اجتماعی بررسی کرد. انسان‌ها نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده خود هستند و یکی از بهترین راه‌های برقراری این ارتباط مناجات، راز و نیاز و بهره گرفتن از آیات قرآن است. قرآن روح انسان‌ها را نوازش و آن‌ها را در مسیر رسیدن به سعادت هدایت می‌کند.

ارتباط با قرآن و درک معنای زندگی

قرآن باعث می‌شود درهای معرفت و شناخت بر روی انسان‌ها گشوده شود. انسان همیشه در تکاپوی معنا و مفهوم زندگی و کشف راز و رمزهای آن بوده و هست. توسل به قرآن و انس با آن کمک می‌کند روح بشر به سرچشمه علوم متصل شود و آسایش و آرامش جانش را فرا بگیرد.

شاید بگویید انسان با توسل به علوم موجود نیز می‌تواند پاسخ سوالات خود را بیابد. اما مفاهیمی مانند تعریف قرآن از انسان «ِنّی جاعِلٌ فِی الأَرضِ خَلیفَةً»، تعریف قرآن از خداوند «اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» و تعاریفی که نشان از نظم و هماهنگی جهان دارند «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا، وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا، وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا، وَاللَّیْلِ إِذَا یَغْشَاهَا» مواردی هستند که تنها با توسل به قرآن درک می‌شوند.

از دیگر مواردی که تنها از طریق انس با قرآن برای انسان‌ها روشن می‌شوند آگاهی از جهان پس از مرگ و جزئیات جهان آخرت است. زیرا تجربیات انسان‌ها نمی‌تواند پاسخگوی چنین موضوعاتی باشد اما سوره‌هایی چون واقعه، صافات و مرسلات به خوبی قیامت را تصویر کرده‌اند.

برکات انس با قرآنقرآن، شفای درد مسلمین

ادامه مطلب در وبسایت زیر 

eliyeen.com/blog

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی